mandag 26. mai 2008

Dagens knute 5

Det knyter seg i magen min ved tanken på at jeg skal holde en prøveforelesning om bare 8 dager, og derfor bruker jeg så mye tid jeg kan på å unngå å se i øynene at jeg egentlig ikke har tid til å gjøre annet enn å se nettopp fakta i øynene.
Gleden ved å oppdage at Anette hadde tagga meg var stor. Og sånn går denne leken:

Pick up the nearest book.
Open on page 123.
Find the fifth sentence.
Post the next three sentences.
Tag five people, and acknowledge who tagged you.

Det første jeg må gjøre, er å finne ut hvordan man tagger folk. Og fremdeles vet jeg ikke om jeg kan det, men jeg lar det stå til.

Dette er mine tre setninger. Fra Jørgen Lorentzens Maskulinitet (egentlig er Knutar av Gunnhild Øyehaug nærmere, men den er desverre på mindre enn 123 sider). Så, her er det:
"Abraham ser mot Gud uten å se. Hvordan kan Abraham da vite at han ikke hører et 'satanistisk vers'? Levinas er en av vår tids mest radikale etikere, og hans filosofi er basert på dyp innsikt i subjektet og subjektets forhold til den andre."

Nå skal jeg prøve å tagge fem andre. Hmm. Dette blir en utfordring med tanke på antallet mennesker på min konfigurerte koblingsliste. Jeg sender stafettpinnen videre til Anita, så fårhun gleden av å fungere som en representant for fem bloggiser :)

Og fremdeles er jeg ikke sikker på om jeg har tagget de involverte. Jeg satser på det beste.

3 kommentarer:

Borghild sa...

eg vil påstå du ska vær glad for at boka du ska foreles om e på mindre enn 123 sider:)

a banan sa...

Ja, eg finn glede i de små ting. Bokstavlig talt.

Pita sa...

Radikaletiker, det skal jeg bli når jeg blir stor:)