onsdag 28. januar 2009

..fantasy homes by the sea.. (et litt intetsigende blogginnlegg)

Jeg kan ikke si at vi akkurat har det BBC ville kalt et fantasy home by the sea. Vi bor ganske langt fra sjøen, har utsikt inn i en nabos garasje, en nabos kjøkkenvindu (selv om han tydeligvis synes at utsikten inn vårt kjøkkenvindu er veldig interessant og tilbringer mange timer om dagen med å stirre ned mot huset vårt. Ja, vi har investert i persienner, og når jeg sniker ut mellom dem sitter han ikke der. Men så fort vi tar opp persiennene så er han tilbake. Med nesa godt pekende vår vei..) og en nabos inngangsparti. Hvis jeg løfter blikket fra garasjer og nabohus kan jeg se fjell, himmel og skoger. Og det er ikke så verst utsikt. Men lite hav i sikte.

I fantasy homes by the sea har de også som oftest basseng i hagen. Det har ikke vi. Vi har et lite koselig hagebord i stein, og en stor kasserolle med druknede frosne blomster som kan fungere som bad for fuglene (som for tiden er på ferie lenger sør. Jeg forstår dem).

De har også lang solgang, svaiende palmer og et klima som innbyr til minimalt med klær. Vi venter på sola (som for tiden også er på ferie, men som forhåpentligvis om noen måneder vil skinne hele døgnet), har hagen full av frosne trær og et klima som tilsier at det er bedre med ullstilongs enn bikini.

Jeg liker vinteren (stearinlys, vedfyring, spill, BBC lifestyle og te er undervurdert) , men er glad for at vi går mot varmere tider, og gleder meg til å trille på butikken med litt mindre klær på, spille fotball med den lille fyren, stelle i blomsterbedet, spise middag ute i hagen og se sola gå ned like før den står opp igjen (og er glad for at vi har bestilt tur til et spansk fantasy home by the sea i april, sånn at ventetiden går litt fortere før vi kan gjøre disse koselige tingene i vår egen hage).

1 kommentar:

Pita sa...

Jeg skal bli fornøyd bare sola snart når bort til huset vårt jeg, 16 dager igjen nå i følge nabon:)