mandag 26. januar 2009

Vi har...

... et stort hull i veggen på badet, utsikt fra do inn på det fremtidige kontoret, tannbørstene på kjøkkenet, bare halvveis elektrisitet, litt listverk her og litt der, under 40 dager til familieforøkelse, ingen ferdigvaskede babybodyer.

Vi har det med andre ord litt travelt. Snekkeren må jobbe dobbelt fordi dama hans har fått ganske stor mage nå, så hun kan bare gjøre de jobbene som innebærer minimalt med tunge løft, og dessuten er hun bare akkurat passe god til å manøvrere spikerpistol (og ja, jeg snakker av en eller annen grunn om meg selv i tredjeperson).

men livet er likevel veldig fint!
Den lille fyren kan si baby og peke på mammas mage (ja MJ, vi så også på Newton igår, og jeg håper ikke han tok skade av det), jeg koser meg med å se på den kjekke snekkeren min mens han jobber samtidig som jeg retter nynorskbesvarelser og vet at jeg bare har to uker igjen å arbeide, og snekkeren har fått seg nye toppturski og vet at når snøen endelig bestemmer seg for å komme lavende ned igjen kan han la hammer være hammer (livet går videre selv om ikke alle listene er på plass) og gå opp på nærmeste topp.

Og idag har noen med kake på jobb!

2 kommentarer:

Borghild sa...

du glemt å nevn at dåkk har verdens kuleste disco-gang:) treng ikke tette vegga eller liste når man har så fine farga på døren:)

Anette sa...

Ja, livet fungerer fint selv om noe mangler i en leilighet.

Hilsen halvannet år uten dør på badet