mandag 2. februar 2009

siste uke på jobb før permisjon

og jeg er ikke akkurat verdens mest motiverte og forberedte lærer.. Derfor var det litt ubeleilig at hele TRE andre lærere av ulike grunner skulle overvære en RLE-time hvor jeg skulle holde en forelesning om kristendommen fra en powerpointpresentasjon som jeg hadde lånt av ei anna som underviser i RLE.
Først ville ikke projektoren virke, så fikk jeg ikke opp filen med presentasjonen, og når dette endelig var fikset så viste det seg at det lønner seg å lese gjennom presentasjoner man låner.
For hva betyr Arameisk, hva er forskjellen mellom ortodoks, katolsk og protestantisk kristendom og hva menes egentlig med stikkordet Guds nåde?

Jeg skal vel ikke påstå at jeg gjorde verdens beste lærerinntrykk og jeg ville ikke blitt brukt som et eksempel på en god underviser. Men jeg vil påstå at jeg behersker improvisasjonens kunst, og jeg benyttet meg heftig av den kjente lærertaktikken sleng-spørsmål-du-ikke-vet-svaret-på-tilbake-til-elevene.

2 kommentarer:

Pita sa...

Arameisk er språket Jesus snakket, Kristendommen ble først delt i katolsk og ortodoks (type en katolsk pave i Roma og en ortodoks patriark i Istanbul) før katolisismen ble delt i katolisisme og protestantisme, og Guds nåde er muligens at han sendte Jesus for å frelse verden. Men hva i himmelens navn er RLE?

Kos deg med permisjonen:)

Fru Fortuna sa...

Kjenner jeg blir svett og husker nok en gang hvorfor jeg ikke skal bli lærer. Jeg hadde ikke kommet på å sende spørsmålet tilbake til elevene - lurt ;)