mandag 14. april 2008

Norsk flagg på 17. mai

Har bitt meg merke i at facebookgruppa "Nei til fritt valg av flagg på 17. mai" har hele 12042 medlemmer (og flere kommer til). Jeg blir så provosert over forslaget om å forby andre flagg enn det norske på 17. mai, at jeg ikke klarer å uttale meg saklig om det.

Det første spørsmålet som faller meg inn, er "hvem skal håndheve dette forbudet?"
Kanskje politiet kan bruke de 250 millionene de har i overskudd på budsjettet til å løpe rundt og klippe i stykker flagg som ikke er røde, hvite og blå.


... og hva med den utenlandske ketchupen på pølsa?

Tenk hvis de 12000 kunne brukt det brennende samfunnsengasjementet sitt til noe annet.

1 kommentar:

Pita sa...

Jeg blir ikke annet enn forvirret av denne flaggdebattgreia. Først får Otto Jespersen stryk for å brenne det amerikanske flagget, så finner jeg ut at om han hadde brent det norske i stedet så hadde det vært helt greit. Nå kan du brenne både amerikanske og norske flagg, men kun flagge med norske på 17. mai? Betyr det at det bare er lov til å brenne norske flagg på 17. mai også? Og hva om himmelspretten kommer på 17. mai? Hva skal vi flagge med da? Og når flagger vi med lille Ida?