fredag 8. januar 2010

Å samle på ord

Jeg er en ordsamler. De bombarderer meg fra overalt. Aviser som ligger opp ned. En reklame som jeg såvidt får med meg. Skrivefeil i bloggene jeg leser. Tekstmeldinger fra svigermor. Ord jeg ikke forstår. Eller misforstår. Jeg skriver dem ned på servietter, mobiltelefonen, små gule lapper som jeg glemmer hos tanta mi, helt uten mål og mening på bloggen min, inni hånda, ber snekkeren om å huske dem.


Jeg har en lapp over pulten på kontoret. Der står det: "Kjære Kristin! Du kan skrive boka du har i magen! Med vennlig hilsen Kristin". Jeg trenger et tupp i ræva, en ryddig kontorpult, konstruktiv kritikk, konsentrasjon og tid.

4 kommentarer:

Borghild sa...

Eg trur, helt ærlig, og ikke fordi du e venninna mi, at boka di kommer te å bi knallbra! (og eg lov å bokblogg om den!)

Mamsen sa...

Ja d e på tide du får ut fengern! Vi vent og vi vent!!

Åshild sa...

Æ glede mæ te lanseringsfesten! Og te å les den, sjølsagt:)

Fru Fortuna sa...

Klart du må skriv! Glede mæ te å lesa :)