lørdag 11. april 2009

ÅÅÅÅååå Levva livet




Inspirert av de fine bloggene til masse kule jenter som jeg ikke har tid til å linke til akkurat nå tar jeg for meg alfabetet. Og inspirert av en kul trønder starter jeg i feil ende. Fordi...

... ista over ting jeg liker på Å starter, som kanskje overskrifta (og bildet, som skulle stå under teksten, men som jeg ikke klarte å skjønne hvordan i all verden jeg skulle få til å flytte) avslører, med

Åge Aleksandersen. Ingen kan bo i den fineste byen i mange år uten å bli påvirka, bevega og/eller påtvinga Rosalita eller Fire Pils og en Pizza. Undertegnede husker fremdeles med intens glede den nyttårsaftenen i bartebyen hvor hun (jeg) iført nyttårsantrekk og støvletter med sylspisse hæler hoppa hull i en sofa i takt med Levva livet.

Årer. Veldig nødvendig når man er ute i båt uten motor. Og selv tar jeg ofte i bruk årer når jeg prøver å ro meg ut av situasjoner hvor jeg har tråkket i salaten. Eller grøten om du vil. (Og jada, jeg vet ikke selv hvorfor jeg skrev årer på lista over ting jeg liker. Jeg har ærlig talt ikke noe positivt forhold til hverken årer eller båter. Jeg blir faktisk ganske lett sjøsjuk. Så i bunn og grunn er Åge Aleksandersen det eneste jeg liker på Å)

Hvis jeg tenker veldig hardt så kan jeg si at jeg også liker Åkre (fulle av sommerblomster), Åreknuter ( og celulitter på bilder av modeller som jeg trodde var helt perfekte) og Åhlens (i tillegg til alt mulig anna svenskt). Hvertfall bittelitt. Og Åshild (mye mer enn bittelitt).

2 kommentarer:

Pita sa...

Hva med Ålesund, årringer, åmer og tja, kommer egentlig ikke på noe mer jeg heller...

Men jeg liker også Åshild og Åge:)

Åshild sa...

Søta!=)