fredag 14. november 2008

skrivekunstlæreren skriver også litt selv innimellom..

...mens elevene mine jobber med skriveoppgaver, rabler jeg også ned litt ditt og datt...

...Han ser på meg med bedende snekkerøyne. " Vil du bli med meg hjem og spise kattesuppe?" Jeg er ingen hard plankeperson. Jeg liker å møte nye folk og drikke peppervann og tygge hundetyggis. Men noe med måten han sa det på, fikk meg til å tvile. Kanskje var det det faktum at han hadde tacohår og luktet spikerpest. Jeg vet ikke. Jeg takket nei, og gikk stille hjemover gravsteinøya...

... Kåre Hals og Petter Hake
liker ikke ostekake.
Ingen av dem bor alene,
fjeset mitt er deres scene.
Kåre Hals han drømmer søtt,
liker alt som føles bløtt,
skjerf som ikke klør og strammer,
fine mønstre, sjal med flammer....


...det noen kaller gravideglød, kaller andre for kvalme...

...vi leker i varm snøstorm...

2 kommentarer:

Marthe-Julie sa...

Du skriver så fint... og morsomt... og litt deilig sprøtt:)

Pita sa...

Jeg vet det er på tide å dra hjem nå, for jeg begynte automatisk å prøve å analysere metaforene spikerpest og plankeperson i forhold til synekdoken bedende snekkerøyne...