søndag 9. november 2008

For 2 år siden, på denne tiden....

.... lå (og satt, og lå, og satt, og lå, og satt) jeg i sofaen hjemme iført en rød plysjbukse, t-skjorte og ullsokker og talte minutter.
.... gikk S rundt meg og spurte om det var noe jeg trengte, noe han kunne hjelpe med, noe jeg ville ha å spise, noe å drikke, hva som helst??
.... sa jeg at jeg absolutt ikke hadde lyst på noenting annet enn å bli kjørt til sykehuset.
.... hentet han bilen og ventet tålmodig mens jeg kom etter med museskritt.
.... ville jeg på ingen måte ha noen hjelp, og jeg ville i hvert fall ikke bli kjørt i rullestol.
.... gikk jeg med små skritt inn på sykehuset

.... skjedde det største og det fineste og det vondeste og det rareste og det beste.


Det er ganske fint å legge seg hver kveld og vite at i rommet ved siden av sover en liten gutt. Og selv om han noen ganger står opp lenge før klokka mi har tenkt å ringe, er det ingenting som er finere enn å bli vekket av et vått suss og et stort smil. Og så rart å tenke på at den lille gutten som kom den natta for to år siden snart skal bli storebror til en ny liten gutt. Det må være lov til å føle seg heldig akkurat i dag...

6 kommentarer:

Åshild sa...

Åh, så nydelig det va å les det her, Kristin! Vart helt varm inni mæ, æ..:)

Og hipp hurra for 2-åringen dåkkers!!

Borghild sa...

åhh.. du sei det så fint, kristin:) eg vart rørt!
og gratulerer tell storebror lillegutt!

Marthe-Julie sa...

Jeg ble også rørt. Gratulerer med gutten. Håper han får mye fint:)

Fru Fortuna sa...

Så utrolig fint! Det må være en helt fantastisk følelse :)
Gratulerer så mye til toåringen!

Pita sa...

Ååååh! Det perfekte innlegget å lese akkurat nå (jeg blir tante igjen om noen (forhåpentligvis få)timer).

Gratulerer masse med gutten!

Anonym sa...

...Har vært på 2 års kontoll i dag ... og igjen får jeg bekrefet hvor mye en 2 åring kan...og vet.. og klarer...og så tenker jeg... at tiden går så fort...og jeg vil bare STANSE og bli, men ikke så lenge... for 2 åringen min må jo bli 4 og lære kunsten på 2-hjuls sykkel og svømming uten armringer han og....

Hurra for "lillebror", og storebror..som kom til deg for 2 år siden og gjorde livet ditt ennå rikere... Akkurat som "lillebror" har begynt og vil gjøre....

Vi er verdens heldigste.

Klem fra Birthe