torsdag 15. mars 2012

Mars 2012

Mars 2009. Jeg ventet på den måneden. På en av de første dagene den måneden. Og 1. mars kom, og 2.
og 3.
og 4.
og jeg ventet og ventet.
Og 5. mars kom. Og jeg la meg. Og sovna. Og klokka 03.00 om natta våkna jeg, reiste meg opp ved senga og sa stille til han med de brede skuldrene:
- Jeg tisser ikke på meg altså, det er vannet som går.
Og så henta jeg babyboka, og leste om åpningsfasen, utdrivingsfasen og alle de andre fasene. For det hadde jeg ikke tenkt på før.
Og han med de sterke skuldrene gikk og la seg. For sist tok det jo så utrolig lang tid.
Jeg la meg på sofaen.
Klokka åtte rista jeg i han med de sterke skuldrene.
-Kjør meg på sykehuset.

Og 6.mars klokka 09.00 lå han på magen min. Tre var blitt fire. Og nå er vi fem..

Og han som hadde det så travelt den morgenen i mars er både storebror og lillebror. Og han er sta og egen, har enorm vilje og sterke meninger. Han er familiens mest temperamenstfulle, den som roper høyest i sinne, men som også gir de varmeste klemmene. Han er pratsom, selvstendig og vet hva han vil.

Kjære lille du som liker traktorer, synes bestefar er verdens mest spennende og som spiser frukt med begge hendene. Du som repeterer alt som blir sagt, som helst vil klare alt det storebror klarer og som bærer rundt på lillebror selv om han nesten er like tung som deg. Gratulerer med 3 års dagen! Så heldige vi er som får lov til å være sammen med deg hver eneste dag!

1 kommentar:

Anette sa...

Du skriver det så fint, Kristin! Gratulerer!