mandag 26. januar 2009

to blogginnlegg på en dag. hva skjer?

Av frykt for å bli oppfattet som tvilsom og for å få loggen besøkt av alle som googler tvilsomme ord, men med akutt latterkrampe og behov for å dele dette med noen, måtte det bli to blogginnlegg idag.

Jeg ga tiendeklassen min i oppgave å skrive kåseri, og ett av de innsendte handler om reising. Jeg vet ikke hvorfor, men øynene mine klarer ikke å lese ordet uten å legge til en n inni der, så overskriften "Er det bra med reising?" ble i mitt hode forvandlet til "Er det bra med reisning?".

Mitt svar er at ja, i utgangspunktet er det jo det. Og denne reisningen krydret uansett min norsklærerhverdag på en litt absurd måte, når teksten fortsetter slik:
"Det er altfor mye reising nå til dags. Sommeren er booket med reising, reising, reising".

Ja, dere kan jo selv legge til n'en. Det kom i hvert fall et par store knis fra pulten min når hodet mitt leste det,

1 kommentar:

Åshild sa...

hihi! og et knis fra lesesalen her også..:D