torsdag 13. august 2009

5 positive ting.

Om en måned er det åtte år siden jeg og bestevenninna mi reiste på vår livs tur. Tre måneders backpakking i sørøst-asia. Da jeg rydda i kjelleren i går fant jeg en liten grønn koffert med tre dagbøker i. Tre dagbøker fylt med tanker, opplevelser og minner fra tre utrolig fine måneder. Historier som ikke mamma trenger å vite. Episoder som jeg husker godt. Ting jeg hadde glemt. Mennesker jeg møtte.

Noen av disse historiene skal jeg publisere her en dag jeg får tid, men i denne omgang skal jeg bare introdusere noe jeg skrev (nesten) hver dag i løpet av reisen: 5 positive ting-lista. Altså fem positive ting som hadde skjedd den dagen. Det kunne være alt fra gratis dopapir på hostelet vi til enhver tid bodde på til en telefon fra mamma (vi hadde ikke med oss mobiltelefon, så det skjedde toppen annenhver uke).

5 positive ting fra Kuala Lumpur 16. september 2001:

- Pratet med mamma i telefonen
- Fikk nyvaskede klær for kun RM15
- Ingen bed-bugs i senga
- Kjøpte drittstilig kjole i Chinatown
- Jeg dreit meg ikke ned på subwayen

(kommentar til de siste to punktene: Kjolen jeg kjøpte i Chinatown er uten å overdrive et av de beste kjøpene jeg noen ganger har gjort. Fremdeles et sikkerstikk. Kyllingen jeg spiste på Nandos var ikke helt god for reisemagen min og jeg tror ikke jeg har vært så nærme en bukseeksplosjon som den dagen)

2 kommentarer:

Anette sa...

Å, gøy! Gleder meg til flere av disse innleggene! Jeg har en interraildagbok et sted med mange morsomme minner...alltid like gøy å lese i (hvis jeg nå finner den...)

Tone L sa...

Tenk at det er 8 år siden turen deres, husker godt da dere dro....jeg var litt misunnelig;) Artig å finne igjen dagbøkene!