fredag 31. juli 2009

økologisk rimer ikke på økonomisk

jeg ville egentlig ha et sånt er-ikke-lik tegn i overskrifta, men datamaskinen min vet ikke hvordan de lages...

som et par av innleggene tidligere på bloggen kanskje har avslørt, har jeg kastet meg på den økologiske bølgen. det startet med økologiske grønnsaker på døra og utartet seg snart til innkjøp av økobøker, egen urtehage og dobling av pappas hønsebesetning (fra 3 til 6 høner).

jeg er absolutt ikke fanatisk, men prøver å velge det økologiske alternativet når jeg er på butikken. vi har bestandig brukt mye penger på mat (sunn mat er dyrt), men min nye øko-bevissthet har medført at sluttsummen på kassalappen har økt kraftig.

dette er et spørsmål fra en normalt lønnet svangerskapspermitert ung tobarnsmor med ønske om å gi seg selv og sine tre fine fyrer i varierende størrelse den best mulige starten, fortsettelsen og smaken av livet: kan dere ikke gjøre det bare bittebittelitt billigere å handle økologisk? (og kjære coop: det nytter ikke å reklamere med at dere gir 10 prosent avslag på økologisk frukt og grønt når jeg ikke klarer å oppdrive en ussel øko-banan engang på nærbutikken min).

(jeg vil jo gjerne bruke pengene mine på andre ting enn mat. eks. frisørtimer, ferske bøker og sko med hæl..gjerne økologiske)

2 kommentarer:

Marthe-Julie sa...

I butikken jeg har jobba i, har de økologiske klær. Ikke bare det, men det også:)

Borghild sa...

I dag ha det vært trøndersk matfestival - eg gikk littegranne amokk i økologisk-grønt-avdelinga. Oh my god, for nån fantastiske vårløka, poteta, gulrøtter, løka og blomkåla! Nice!!!! Gled meg te å spis dæm, virkelig!

Så, jatakk til billig, økologisk, god, sunn, naturlig, fantastisk og ekte mat!