torsdag 14. mai 2009

the missing superskunk

shopping siste ettermiddag i ferien.

jeg handler et par gaver og det obligatoriske spaniagodteret for å ta med hjem. shoppingturen avsluttes med smoothies fra juicebaren på senteret.


vi kommer hjem til feriehuset.

S legger alt vi har hatt med på ferie i den enorme bagen. poser, sko, klær og jålesaker pakkes omhyggelig ned.


jeg oppdager at pengboka mi er borte.

og setter himmel og jord i bevegelse. sist sett da jeg sto foran to suspekte spanjoler i smoothieskøen. jeg leter gjennom veska. jeg leter gjennom bilen. S leter gjennom bilen. jeg leter gjennom huset. spør S om han ikke så den i barnevogna. S sier nei. jeg leter gjennom bilen en gang til. jeg tar ut alt som er lagt omhyggelig ned i den enorme bagen.


underveis gjør S og en av de andre reisekameratene narr av meg.


jeg ringer sperretelefonen. sperrer kortet. kodekortet var også i pengeboka (ikke spesielt smart ifølge S, som har sitt en helt annen plass for å unngå dette) så dama på sperretelefonen foreslår at jeg taster inn feil kode mange ganger i nettbanken for å sperre den også.


kort stengt. nettbank stengt.

jeg setter meg ned for å pakke alt inn i de enorme bagen igjen.


S skal være morsom og klapper seg på lomma mens han sier:

"hadde det ikke vært en morsom spøk hvis jeg hadde gjemt den"


smilet stivner når han stikker høyrehånda ned i lomma og drar opp en oransje plysjtrukket superskunkpengebok. min oransje plysjtrukkete superskunkpengebok.


"oj"

S som skammer seg åpenlyst etter funnet av det tapte objektet i lommen sin.


Eieren av den tilsynelatende tapte pengeboka etter funnet. Legg merke til det GladLettetSinte smilet.

4 kommentarer:

Fru Fortuna sa...

F-A-N-T-A-S-T-I-S-K!
Ikke alltid like lett å holde styr på saker og ting ;) Godt den kom til rette!

Åshild sa...

Hihi, utrolig! Og veldig beskrivende bilder!:)

Anette sa...

Haha! Morsomste innlegget på lenge :)

a banan sa...

ja, latteren etterpå gjorde det nesten verdt det. tror jeg lo på meg ganske mange år.