søndag 24. mai 2009

En oppfordring

Etter å ha vært medlem i blant annet utallige bokklubber ( og mottatt og betalt for bøker jeg har glemt å avbestille), helsenettklubber (som sendte meg piller jeg ikke lenger husker hva skulle hjelpe for/mot) og en truseklubb (med obskøne blondetruser som spesialitet) har jeg endelig begynt å abonnere på noe som ikke blir liggende innerst i skuffen/uåpnet i skapet/bak kommoden.
Annenhver tirsdag kommer det en langhåret mann i en hippieinspirert kassebil og leverer ei eske på døra vår. Det er like spennende å se i eska hver gang.

Vi kaller ham bare økomatmannen, og denne gangen var det pastinakk, stangselleri, sellerirot, gulrot, nykål, appelsiner, bananer, purre og crispi-salat i eska.

Vi betaler kanskje litt mer enn vi ville gjort i butikken, men spenningen (hvilke grønnsaker får vi denne uken? hva lager man egentlig med pastinakk?) , gleden, smaken og følelsen av å spise rene, usprøytete og kortreiste grønnsaker veier opp for det.

Hvis dere vil begynne å abonnere på noe bedre enn svarte sokker med eller uten strikk, sjekk ut denne nettsiden her:

http://www.okomat.no/

ps. Dette er ikke propaganda for min egennytte, men ren skjær deling av ekte glede over å få freshe grønnsaker på døra. Men hvis dere bestemmer dere for å begynne med dette, si at det var jeg som vervet (eventuelt frelste) dere :)

1 kommentar:

Anita sa...

Fristende, veldig fristende...