onsdag 8. juni 2011

Fant en tekst jeg skrev 20.09.02

Husmorånden som går

Jeg skjønner ikke hvordan noen får lønnen til å holde måneden ut. ELler hvorfor visse rydder når de fremdeles kan se gulvet. Jeg vasker klær når jeg skjønner at eneste utvei ellers, er å gå med den genseren jeg fikk av tante Vigdis til jul (hvis jeg ikke har penger til å kjøpe noe nytt).

Sengen skal kun brukes til søvn og sex. Pluss konsumering av fettholdig nattmat når man komme rhjem fra byen, i-siste-liten-lekser, TVtitting, tåneglklipping, spretthopp og baklengs saltoer.

Mammas bekymring for min hule er totalt malplassert. Hvis man setter et glass grønnsåpe i hjørnet, lukter det nyvasket.

Man går ikke fra potetgullpeeling til rene flanellslaken på en- to -tre.

1 kommentar:

Borghild sa...

åhh.. jeg kjenner meg såååååååå igjen i det livet (fortsatt...)